idoo

Alla inlägg under januari 2010

Av Ida - 25 januari 2010 22:45

Tja tja! :)

Idag va jag så dum i huvet, jag gick och la mej klockan 3 och gick upp 6.50 typ... Gissa om jag va trött... och idag skulle jag ju gå och hälsa på på NV på gymnasiet. Jag va tvungen att skynda mej jättemkt för jag måste gå till bussen 7.20 Jag hann tyvärr inte äta frukost heller :( Hungrig och trött sitter jag på bussen och funderar. Jag blir jättenervös! :S Sen träffar jag Johanna på stan och så går vi tillsammans till skolan. Där får vi vänta ett tag tills SYOn kommer. Sen får vi bestämma vilken klass vi vill gå med idag. Vi går till första lektionen som är fysik. När alla har gått in och satt sig så presenterar läraren oss... Alla satt och stirrade som om de inte hade sett en 9:a förut ;) jaja sen började lektionen. Det va inte så svårt att förstå när man kom in i tänkandet :) Sen gick vi vidare till Kemin. Det va lite svårare för vi hade inte gått igenom vad sakerna hette. Sen va det mat. Det va en ganska lång matrast och det fanns inte jättemkt saker att göra heller, men man kan ju inte förvänta sig det i en skola precis... När rasten va slut va det samhällskunskap. Det va faktiskt ganska kul! Jag gillar inte SOämnena alls i vanliga fall. Sen va det matte. Vi hade inte så mkt att göra där så vi tog upp en matteuppgift som vi har i våran vanliga klass. Sen va det slut :) Det va faktiskt roligare än jag hade trott att vara där :)

När jag kom hem pluggade jag lite... Sen åkte vi till en liten återträff vi hade för våran spanskagrupp. Vi har varit i spanien med gruppen och då kollade vi på lite bilder och sånt från resan :) Det va en anledning, den andra anledningen va för att vi va tvungna att byta lärare och vi saknar våran gamla. Hoppas du fattar vad jag menar :) Ja och nu sitter jag här... :) Snälla kommentera nån gång... Jag börar tröttna på att skriva om inte nån kommenterar eller röstar... :( Jaja jag kanske håller på ett tag till iallafall :) Hoppas ni vill kommentera! :D

See ya ;)

Av Ida - 10 januari 2010 20:24

Hej hej!

Jahapp då äre 2010 nu då :P Jag har haft ett kul lov med mkt vila ;) ett jätteroligt nyår också! Det va bäst :D va i västerås på en nyårsfestival typ :) en bra start på 2010 :D Jag har dock inget nyårslöfte... jag tror inte jag har haft det nån gång överhuvudtaget :) har inte haft lust bara :) Har ni nåra nyårslöften? skulle vara kul att veta så man kan skaffa ett nån gång :)

Imorron börjar skolan :( Inte kul... Men ändå ganska skönt så man får lite ordning på allt... :) En tjej i min klass sa att vi visst har en uppsats som vi skulle skriva till på fredag men jag vet inte om det stämmer för jag har inte hört det av våran lärare... hoppas vi får lite mer tid på oss annars måste jag stressa :S Jag hoppas våra lärare är lite snälla nu precis efter lovet så man inte behöver plugga ihjäl sig... :S men dom brukar vara ganska så snälla efter dom långa loven :)

Jahapp då va det dax för gymnasievalet då :) lite synd att vi bara har en termin kvar med klassen, men ändå kul att få en ny :) Vi ska skaffa såna där klasströjor man kan beställa i nian :) kul, men ingen kan bestämma sig om vilket tryck de vill ha... :)

Ja nu ska jag förbereda mej för imorron :(

See ya :)

Skapa flashcards