idoo

Alla inlägg under mars 2010

Av Ida - 10 mars 2010 20:30

Hej hej :)

Idag har jag träningsverk... :( Det är inte från Romme (Inte från början iallafall :)). Vi hade ett jättejobbigt danspass i måndags. Vi hade mycket kondition och magträning. Så nu har jag träningsvärk i magen :( jaja jag ska inte gnälla...

Idag hade vi veckans näst sista prov :) jag gick igenom allt snabbt igår så jag hoppas det gick bra :) det kändes bra iallafall :) Idag har jag en ledig kväll :) det är skönt för ibland känns det som om jag har fullt med saker jag måste göra. Jag glömmde skriva igår att jag såg en kille som hade en tröja som det stod såhär på   fast pilen va åt sidan ;D det va jättekul :D särskilt när man är jättetrött ^^

Okej nu måste jag gå, see ya soon ;)

Av Ida - 9 mars 2010 19:00

Hej hej :)

Idag va jag i romme med skolan :) (för de som inte vet vad romme är så är det en skidort :) ) Det va kul där :)

Dagen började med att jag väcktes av mitt mobilalarm klockan 5.45 Jag som inte är världens morgonpiggaste person kravlade mig ur sängen och gjorde mig i ordning. Sen åkte vi och jag märker att jag tappat min plånbok någonstans antagligen på våran uppfart... dagen började superbra... inte... jaja, sen packar vi in skidor osv. i bussen. Sen väntade en 2 timmars bussresa, men den var faktiskt rolig :D Nån satte på en film men ingen kollade på den, okej kanske 1 men resten pratade, flummade, skrattade och sjöng. Jättekul :D När vi kom fram gick de som skulle hyra skidor och hyrde och vi andra gick och satte på oss skidor m.m När vi va klara hade inte de som va och hyrde kommit tillbaka så vi ringde dem och försökte förklara vart vi va. Tillslut hittade vi varandra och åkte mot liftarna. När vi är uppe åker vi mot en röd backe. Plötsligt säger Rebbi att hon inte kommer ihåg hur man svänger. Ja, resten kan ni ju lista ut själva vad som hände ;D Sen fick jag agera lite skidlärare :) Jag har faktiskt inte tänkt på hur man gör när man svänger på ett tag så det va lite kul :) Sen efter några fall går det snabbare och tillslut kommer vi ner :) Så ser förmiddagen ut ungefär förutom att förut gick det sakta med noga svängar för Rebbi nu blir det nästan som störtlopp istället :) Sen tar vi lunch. Det verkade som om alla hade lunch samtidigt och kön på hamburgerstället gick inte så himla snabbt heller... Det va till och med personal som stod och slappade lite här och där fast än det var jättelång kö! jaja efter vad som kändes som en evighet fick vi vår mat och vi gick och satte oss. Efter maten märker Rebbi att hon har gjort illa foten och måste vila den så den inte blir värre :( Hon sätter sig med sin kompis Johannah och pratar. Vi åker upp i liften igen. Vi åkte massa sen. Jag och fille blev jätteflummiga och började typ dansa lite i liften till Boom Boom Pow :D det va haha jättekul :)

Hemvägen va inte like händelserik för alla va trötta och så såg vi på en film som de flesta kollade på. Vi kom hem runt 18.05 så jag va redan sen till dansen, men jag kunde ändå inte åka dit för jag va helt slut typ.


Ja, dagen va jättekul helt enkelt :D

See ya tomorrow ;)

Av Ida - 6 mars 2010 12:35

Hej hej :)

Då va det mars då :) Jag tycker tiden har gått snabbt de senaste månaderna, det känns som om det var för någon vecka sedan det va nyår... :D Jag har varit så inne i skolan tror jag :S i morse vaknade jag klockan 7.10 och fick panik. Jag trodde det va fredag :S Bussen brukar gå 7.28 Jag hann till och med fundera vilken lektion jag skulle va sen till...

Den här veckan hade vi två prov. Det va ganska jobbigt för det va dagarna efter varandra. Men nu är det inte långt kvar till påsklovet! :D Bara typ 4 veckor tror jag :) Jag längtar jättemycket! Vi ska åka skidor med familjen i Sälen :) Det ska bli jättekul :)


Jag har inte mycket mer att skriva nu så Hejdå, ses! :)

Skapa flashcards