idoo

Alla inlägg under februari 2012

Av Ida - 28 februari 2012 15:41

Hejsan alla glada!

Jag är nämligen själv glad men har ingen aning om varför! men det kan vara skönt ibland att bara ha en sån dag :D Såna dagar ska man ta tillvara på för man vet aldrig när nästa sån dag kommer :)


Värmen har börjat komma och vårkänslorna kommer då som ett brev på posten, ÄNTLIGEN!!! Jag älskar våren och sommaren, våren eftersom det betyder att det snart är sommar! ;D Nejmen jag gillar alla årtider på sitt speciella sätt men det känns som sommaren ändå är en favorit :P Så varmt och skönt, inte massa kläder som är jobbiga, shorts och linne och bruna ben, bada och sola, glass på stranden, sommaren är UNDERBAR!  


Kommunen (eller vilka det nu är) har äntligen, efter mycket tjat, gått med på att rensa bort några träd bakom våran och gåra grannars tomt! Ser annars ut som värsta skogen fastän det bara egentligen är ett par meter till vägen efter ^^ Nu kan man till och med se en bit av nästa väg bra och det är najs! :P 


Har varit lite sjuk de senast dagarna så har fått gå halva dagar på praktiken och det är jag riktigt tacksam för, tack! Mår mycke bättre av att få vila två eftermiddagar vilket min handledare också hade poängterat i måndags :) Somna nästan direkt när jag kom hem igår vilket var jätteskönt :) Hade satt mig och kolla på Vampire Diaries eftersom jag skulle ta det lugnt och vila, såå skönt att till och med bli tillsagd att vila så man slipper det där dåliga samvetet om att man egentligen borde göra något nyttigt ;) Senare på kvällen ringde en kompis på skype och ville snacka, slutade med att vi hade snackat i typ 6 timmar och börjat spela LoL igen som jag inte har gjort på vääääldigt länge (inga fördomar nu, jag har faktiskt bara spelat jättelite (a) ) :P


Men aja i morse när jag snackade med en annan kompis på bussen till praktiken började vi snacka om vad vi hade gjort kvällen innan. Min kompis fick klart och tydligt fram vad hon tyckte om att prata med folk man har "träffat" online. Det är tydligen jättefarligt och de två killarna som jag snackade med kommer så fort de får chansen våldta mig. Det är något jag inte riktigt fattar... Bara för att två killar som är i runt 20 års åldern chattar/snackar med en snart 18årig tjej de har träffat online på skype så kommer de utnyttja och våldta henne och göra andra hemska saker mot henne? Det finns faktiskt trevliga människor på internet också! Och förresten bara för att jag snackar med dem betyder det inte att jag kommer träffa dem. De killarna jag snackar med är både roliga och snälla och har vad jag vet inga avsikter att utnyttja mig. Jag har till och med snackat med en av killarnas brorsa, jag vet vad de heter på riktigt och jag vet hur de ser ut på riktigt. Blir bara så sur när jag hör henne snacka om att jag kommer bli våldtagen som om det händer med precis alla som pratar med killar på internet. Bilden av en kille online är tydligen samma sak som bilden av en galen våldtäktsman. Okej jag förstår att hon är rädd om mig och det är jag verkligen glad över men jag har faktiskt lite vett att sluta prata med någon om jag får misstankar om den. Jag är inte helt oförsiktig när det gäller sånt eftersom jag vet att det förekommer men det behöver inte gå till överdrift. Om ni tycker som min kompis i denna fråga är det helt okej, alltså att man bör vara så försiktig att man inte alls kan snacka med främlingar online, jag säger bara vad jag tycker, hoppas ni accepterar det :)


Nu lät jag lite sur och bitter, förlåt, hoppas ni inte missförstod mig nu, jag älskar mina vänner och att de bryr sig om mig men lite klarar jag också av att tänka :) Puss på er alla mina fina vänner!   


Wohooo! Jobba på nu gubbar (på göteborgska)


På höger sida är det nästan som det var förut och på vänster sida är det så långt de har kommit hittills, vilken skillnad va?! :D


Vårkänslor in my   OMFG gången är nästan helt torr! 

   


 

Av Ida - 25 februari 2012 14:19

Hejsan!

Ja då var man hemma då :)

Har haft en jättekul vecka i kittelfjäll med härliga vänner! Inte bästa vädret men sällskapet gjorde att det verkligen var värt det, älskar er mina vänner!

Kom hem runt sju i morse då vi sa hejdå till Nyköpingsgänget som fortsatte mot Nypan, trevliga människor det där, känns lite konstigt att det är så tyst hemma när man inte haft många tysta stunder i Kittel men skönt är det :P Börjar bli sjuk dock så idag får det bli till att vila massa så man kan klara praktiken nästa vecka...


Två av mina små vänner hittade ett par trevliga och snygga killar som de fick fejjan och så av så nu är jag jätteglad för deras skull! De kommer från Trollhättan eller något sådant och verkade supersnälla :D (hittade ingen Trollhättakille som jag föll för tyvärr :( men sjuuukt kul för dom!! :D )


Kollade massa på Vampire Diaries på bussen hem så nu är man helt inne i serien! :D Har redan kollat på 18 episoder yaaay! :D Sjukt bra asså, om du inte kollat borde du göra det tycker jag :D Ett plus är ju att det finns snygga killar i serien (a) fast det är inte därför den är bra!


Stefan Salvatore (Paul Wesley) är en riktig heting!   

 


Tack och hej för idag (leverpastej)!

 

Av Ida - 23 februari 2012 08:00

Tjenixen!Upptäckte att det inte går att fixa stycken via mobilen så ni får stå ut tills jag kommer hem helt enkelt ;) Va helt slut igår när jag kom in från backen, mycket offpiståkning blev det igår! Sjukt kul och jättelänge sen jag åkte offpist "på riktigt". Gjorde det alltid när jag va liten och förstår verkkigen varför jag tyckte det va så kul :D Ska snart gå och äta frukost och sen ut i backen igen, är sååå trött, orkar nästan inte åka idag men ska vara positiv och göra det ändå, hoppas jag inte bryter mina ben bara... :P Det kommer bilder härifrån när jag kommer hem :D see ya! :D

Av Ida - 21 februari 2012 23:02

Tjenamors!Befinner mig massa mil hemifrån just nu i kittelfjäll! (därför inte lika aktiv på bloggen) Jättekul här, skidåkning typ hela dagarna och massa najs häng med härliga vänner! I lördags runt sju på kvällen bar det av norrut i detta avlånga land :D satt på övervåningen på dubbeldäckarbussen så man hade värsta bra utsikten :P bussresan var ganska rolig faktiskt för att vara en bussresa, det blev lekar, film, musik och prat alltså rätt nääjs :P bussresan tog allt som allt 13 timmar så vi kom fram runt nio på morgonen så det blev att man sov mellan de olika grejerna jag nämde typ nyss :P när vi kom fram packade vi ut väskorna och begav oss direkt ut i backen :) det som är kul med kittelfjäll är att det finns mest offpistbackar vilket jag personligen tycker är riktigt kul, en annan sak som är najs är att det inte är särskilt mycket folk som är här så man slipper köerna :D det är iallafall jättekul här om ni inte förstod det ;D Just i denna stund ligger jag i sängen och ska snart sova är ganska slut eftersom det är tredje dagen jag åker idag, idag var det dock inte speciellt bra väder utan det va typ storm och betydande lavinfara så efter lunch tog jag det lite lugnt och kollade lite på vampire diaries som för övrigt är väldigt bra :D (enligt mig iaf)Ska försöka somna nu så jag orkar åka järnet imorrn! Godnatt! :) see ya! :D

Av Ida - 18 februari 2012 01:33

Godagens!

Idag var det femte dagen på praktiken! Idag var det sjukt slappt :D Min handledare tyckte att jag kunde söla massa med mockningen så hon slapp "hitta på" onödiga uppgifter jag skulle göra för hon tycker jag är så snabb och flitig när jag jobbar sa hon :P När jag mockat klart fick jag ta en paus och sitta och mysa i det vackra vädret! Sååå skönt :D Måste bara hissa en person btw! :o En av brukarna är sjuuukt snäll! Han är så snäll och hjälpsam och hjälper mig med dörrar och skottkärror om jag ska över någon tröskel eller liknande :) Fett trevlig också :D Mina handledare kan jag ju också passa på att hissa för dom e ju underbara :D (eller hissa, gör man bara det på prylar förresten?? :o men aja ni fattar vad jag menar ;) )


Sista timman fick jag rycka man på hästar :P fick sjukt ont i fingrarna av det dock :( för er som inte vet vad det är så är det typ som att klippa hästens man fast man rycker den ;P Kan kanske visa det nån gång hehe ;)


Fin och nyfriserad Chefen! Sötnos är vad han är!

 


När jag kom hem och tog av mig de översta två lagerna kläder (av tre) jag hade på mig upptäckte jag att jag hade fått världens blåmärke av busfröet som gillar att nafsa/bitas eftersom hans tänder troligtvis kliar :o värsta snabbt det blir blåmärke asså :o


Nu måste jag gå och lägga mig, godnatt på er!

 

Av Ida - 16 februari 2012 23:36

Tjosan trosan! (hihi nu va jag busig ;3)

Idag är det fjärde dagen på praktiken! Börjar bli riktigt najs nu :D Börjar komma in i rutiner osv. och jag får göra mer och mer saker för det verkar som att mina handledare litar på att jag klarar det :D Jag får till och med ta hand om min handledares älskade hästar, den ena som är ganska ung och busig dessutom :) Bevisar att hon litar på mig tror jag :D Lite kul när två av handledarna kom tillbaka efter en ridtur så "slogs" de nästan om min hjälp eftersom, som de sa, jag är en jättebra hästskötare ;D Massa glad och stolt blir man ju då! :D


En av handledarens sötnosar jag fick ta hand om

 

(typ högre än mig i mankhöjd!)


När jag kom hem överraskades jag av ett litet brev med mitt förarbevis för fyrhjuling (eller terränghjuling som det så fint heter)!!! :D Blev till och med ganska nöjd med fotot, något som jag aldrig annars lyckas bli på såna här kortgrejer :D

     

Nu är kortet på kortet dock taget lite snett underifrån så jag ser lite konstig ut men ändå :D

(kände att jag kanske behövde censurera lite, annars kanske nån snor min identitet och förstör mitt liv och det är ju inte ett dugg bra! :o)


Anledningen till att jag inte bloggade igår var att jag typ däckade av utmattning så fort jag kom hem... x)


Godnatt och

 

Av Ida - 14 februari 2012 23:05

Tjena tjabba!

Var på praktik idag igen :D Roligare idag för nu hade jag mer att göra och har blivit van vid att ha ont i ryggen ^^ Fick mysa ganska mycket med hästarna idag så det va najs och softish ;D Det typ enda på minussidan idag va en jätteobehaglig gubbe :S Han är en av brukarna som jobbar där för att komma in i arbetslivet eller något sånt. Han är vääääldigt närgången om man säger så :S Helt plötsligt kan han ställa sig typ en decimeter ifrån en och le lite creepy, fett läskigt :( Så hela dagen har man försökt undvika honom... Tur att han bara jobbar tisdagar och torsdagar :)


Eftersom det är alla hjärtans dag idag tänkte jag vara lite kärleksfull ;)

Jag ÄLSKAR denna bild! ;)

 

Hihi den e kuuuul! :3


Dagen fortsatte bra iaf, alldeles slut när jag kom hem bara, orkar knappt göra någonting... ^^ 


Heting geting i stallkläder/frilla känner jag xP

 


I've had my chances but boy I love you so

hope I can get one more chance how impossible it might seem

Tears run down my cheeks when I am without you

Love you so much it hurts

                                <3




Alla hjärtans dag som sagt ;) Blandad "kärleksgrejs" på bloggen idag alltså ;D

 Puss på er!
   





Av Ida - 13 februari 2012 19:00

Tjosan!

Började min praktik idag :D Rätt kul faktiskt, i början iaf... sen blev det jobbigt för ryggen... Nä nu ska jag inte vara neggo! Det va kul. Jag är på praktik på min gamla ridskola så det är ganska trevligt :D Min favvohäst är dock borta :( blev lite ledsen i ögat då :( 


Hatar känslan av att vara oönskad på bussen... :( Man känner ibland att folk inte vill ha en på bussen för att man luktar häst :( Ursäkta mig då för att jag praktiserar på ett stall och förlåt för att man då börjar lukta som sina (okej inte mina men iallafall) små sötnosar :'( Hehe kände för att vara lite dramatisk ;D


Nu är jag sjukt trött så det blir väl till att gå och lägga mig tidigt idag :P


Glad tjej påväg hem från praktiken ^^      





Möjsigt att möjsa med pollisarna!<3 (hihi jag och Magic matchar)

   


 

Ovido - Quiz & Flashcards