idoo

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Vår, skogsröjning, utnyttjande människor och annat skoj!

Av Ida - 28 februari 2012 15:41

Hejsan alla glada!

Jag är nämligen själv glad men har ingen aning om varför! men det kan vara skönt ibland att bara ha en sån dag :D Såna dagar ska man ta tillvara på för man vet aldrig när nästa sån dag kommer :)


Värmen har börjat komma och vårkänslorna kommer då som ett brev på posten, ÄNTLIGEN!!! Jag älskar våren och sommaren, våren eftersom det betyder att det snart är sommar! ;D Nejmen jag gillar alla årtider på sitt speciella sätt men det känns som sommaren ändå är en favorit :P Så varmt och skönt, inte massa kläder som är jobbiga, shorts och linne och bruna ben, bada och sola, glass på stranden, sommaren är UNDERBAR!  


Kommunen (eller vilka det nu är) har äntligen, efter mycket tjat, gått med på att rensa bort några träd bakom våran och gåra grannars tomt! Ser annars ut som värsta skogen fastän det bara egentligen är ett par meter till vägen efter ^^ Nu kan man till och med se en bit av nästa väg bra och det är najs! :P 


Har varit lite sjuk de senast dagarna så har fått gå halva dagar på praktiken och det är jag riktigt tacksam för, tack! Mår mycke bättre av att få vila två eftermiddagar vilket min handledare också hade poängterat i måndags :) Somna nästan direkt när jag kom hem igår vilket var jätteskönt :) Hade satt mig och kolla på Vampire Diaries eftersom jag skulle ta det lugnt och vila, såå skönt att till och med bli tillsagd att vila så man slipper det där dåliga samvetet om att man egentligen borde göra något nyttigt ;) Senare på kvällen ringde en kompis på skype och ville snacka, slutade med att vi hade snackat i typ 6 timmar och börjat spela LoL igen som jag inte har gjort på vääääldigt länge (inga fördomar nu, jag har faktiskt bara spelat jättelite (a) ) :P


Men aja i morse när jag snackade med en annan kompis på bussen till praktiken började vi snacka om vad vi hade gjort kvällen innan. Min kompis fick klart och tydligt fram vad hon tyckte om att prata med folk man har "träffat" online. Det är tydligen jättefarligt och de två killarna som jag snackade med kommer så fort de får chansen våldta mig. Det är något jag inte riktigt fattar... Bara för att två killar som är i runt 20 års åldern chattar/snackar med en snart 18årig tjej de har träffat online på skype så kommer de utnyttja och våldta henne och göra andra hemska saker mot henne? Det finns faktiskt trevliga människor på internet också! Och förresten bara för att jag snackar med dem betyder det inte att jag kommer träffa dem. De killarna jag snackar med är både roliga och snälla och har vad jag vet inga avsikter att utnyttja mig. Jag har till och med snackat med en av killarnas brorsa, jag vet vad de heter på riktigt och jag vet hur de ser ut på riktigt. Blir bara så sur när jag hör henne snacka om att jag kommer bli våldtagen som om det händer med precis alla som pratar med killar på internet. Bilden av en kille online är tydligen samma sak som bilden av en galen våldtäktsman. Okej jag förstår att hon är rädd om mig och det är jag verkligen glad över men jag har faktiskt lite vett att sluta prata med någon om jag får misstankar om den. Jag är inte helt oförsiktig när det gäller sånt eftersom jag vet att det förekommer men det behöver inte gå till överdrift. Om ni tycker som min kompis i denna fråga är det helt okej, alltså att man bör vara så försiktig att man inte alls kan snacka med främlingar online, jag säger bara vad jag tycker, hoppas ni accepterar det :)


Nu lät jag lite sur och bitter, förlåt, hoppas ni inte missförstod mig nu, jag älskar mina vänner och att de bryr sig om mig men lite klarar jag också av att tänka :) Puss på er alla mina fina vänner!   


Wohooo! Jobba på nu gubbar (på göteborgska)


På höger sida är det nästan som det var förut och på vänster sida är det så långt de har kommit hittills, vilken skillnad va?! :D


Vårkänslor in my   OMFG gången är nästan helt torr! 

   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 28 juni 2012 19:51

Fett taskig jag är som lovar att blogga typ och sen inte håller det! Men jaja jag hoppas att ingen blivit ledsen över det lixom. Va som sagt hos Johan förra veckan! Sjukt kul att få träffa den underbara mänskan! Han är så rolig, så avslappnad, så... ...

Av Ida - 18 juni 2012 13:10


Helluu! Då drar man alltså till Stockholm idag då! Är lite pirrigt, ska träffa en kompis vid namn Johan nämligen. Det är inte så att jag gillar honom på det sättet men ändå, jag ska ju till Hufvudstaden hallååh! Nejmen så är det ju så att det blir ...

.

Av Ida - 25 mars 2012 23:27

FML just för tillfället, just so you know.   Intressantare inlägg kommer sen btw :) ...

Av Ida - 19 mars 2012 23:57


Nämen tjejnare!   Ligger för tillfället i min säng som är 20cm bredare än de andras och är allmänt mör i kroppen efter en underbar dag i backen :D Vädret var näst intill perfekt och det var jättekul att åka de nästan tomma och sjukt sköna backarn...

Av Ida - 19 mars 2012 00:09

Shulululu! Sitter i Åre för tillfället, jättenajs faktiskt :D Dock jättetrött ^^ Har åkt ca 10 och en halv timmar bil idag, jobbigt men resultatet blir ju bra iaf :P Hann titta på en och en halv film innan batteriet i datan dog ^^ Juno och Friend w...

Ovido - Quiz & Flashcards