idoo

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Film i hus 7 ;D

Av Ida - 18 november 2010 00:36

Tjena tjena!

Jag vet att det va länge sen men det säger jag ju ganska ofta... :) Jag har tänkt flera gånger att nu ska jag skriva, men när jag väl kommer till huset så glömmer jag bort det... :) det är ju iallafall ett tecken på att jag har det kul här :D (Kan ju i och för sig vara för att man har mycket läxor också men det har vi inte så många av nu)


De här senaste veckorna har varit jätteroliga :) En anledning till det är för att det har börjat komma massa folk till vårt hus :D Det har hänt massa andra saker också men jag kommer inte på något speciellt nu eftersom jag är ganska trött, men jaja :)

Det kan ju bli lite jobbigt med massa folk i huset för att man kanske vill ha nån lugn kväll nån gång men det är ju kul att de trivs i vårat hus :)


I tisdags va det skolbio :) det va kul att man fick kolla på film (även om filmen inte visades i bion, som man kanske kan tro, utan i gympasalen) ;) temat var miljö och vi fick välja mellan tre filmer. Jag valde en film som heter "Children Of Men". Den handlade om framtiden och där kunde man inte få några barn längre på grund av någon anledning man inte fick reda på. Huvudpersonen får ett uppdrag att transportera en kvinna till någon plats (kommer inte ihåg vad det va för nån plats). Han fick ganska snart reda på att hon va gravid. Eftersom den yngsta personen som levde där va 18 år så var det väldigt viktigt att hon kom till den där platsen. Den va faktiskt ganska bra, men va ganska sorglig och hemsk ibland. Senare samma dag kollade vi på en till film, men den handlade om hur vi ska tänka på miljön och sånt :)


Annars har vi haft en ganska vanlig vecka i skolan :) på kvällarna har det varit roligt :) Jag och Emily har hjälpt Matilda med hästen och tittat på när hon har ridit :) det har varit kul :) vi har varit jätteflummiga haha det är jättekul :) Sen har vi kollat på massa film och TV :D Idag satt jag, Emily, Matilda, Charlie och Simon och tittade på film :) efter ett tag kom det massa folk som också ville kolla :) det va en jättekul kväll :) I slutet av kvällen va det bara jag, Emily, Matilda och Charlie kvar :)


Om nån funderar på att börja på internatskola så kan jag rekomendera det STARKT! :D Det är jättekul och man blir mindre blyg om man är lite blyg som jag :) och det är ju jättebra :)


Nu måste jag gå o lägga mig om jag ska orka med skolan imorgon :) Det är traktorkörning! :D


See ya later :D     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 28 juni 2012 19:51

Fett taskig jag är som lovar att blogga typ och sen inte håller det! Men jaja jag hoppas att ingen blivit ledsen över det lixom. Va som sagt hos Johan förra veckan! Sjukt kul att få träffa den underbara mänskan! Han är så rolig, så avslappnad, så... ...

Av Ida - 18 juni 2012 13:10


Helluu! Då drar man alltså till Stockholm idag då! Är lite pirrigt, ska träffa en kompis vid namn Johan nämligen. Det är inte så att jag gillar honom på det sättet men ändå, jag ska ju till Hufvudstaden hallååh! Nejmen så är det ju så att det blir ...

.

Av Ida - 25 mars 2012 23:27

FML just för tillfället, just so you know.   Intressantare inlägg kommer sen btw :) ...

Av Ida - 19 mars 2012 23:57


Nämen tjejnare!   Ligger för tillfället i min säng som är 20cm bredare än de andras och är allmänt mör i kroppen efter en underbar dag i backen :D Vädret var näst intill perfekt och det var jättekul att åka de nästan tomma och sjukt sköna backarn...

Av Ida - 19 mars 2012 00:09

Shulululu! Sitter i Åre för tillfället, jättenajs faktiskt :D Dock jättetrött ^^ Har åkt ca 10 och en halv timmar bil idag, jobbigt men resultatet blir ju bra iaf :P Hann titta på en och en halv film innan batteriet i datan dog ^^ Juno och Friend w...

Ovido - Quiz & Flashcards