idoo

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Ida - 1 februari 2012 23:41

Hejsan!

Nu kanske ni blir lurade av rubriken att det ska handla om fett, så jag ska bara förtydliga att det inte gör det.


Idag på djusjukvårdslektionen (den vi skulle ha ett läxförhör på, om ni har läst mina tidigare inlägg) blev vi glatt (iaf för våran skull, inte särskilt kul för kossan dårå :( ) överraskade att det var lägligt att precis på denna lektionstid va det en kossa som hade fått kalvningförlamning :) Det va jätteintressant att vara med och titta live hur det ser ut och vad man gör och varför :) Hon (min lärare) förklarade vad som händer och vad man gör och hur man t.ex sätter kalkdropp (eller vad det nu hette) :D Asintressant! Tycker jag iaf, men det är väldigt not surprising (kanske) att jag tycker det eftersom jag väldigt gärna vill bli veterinär eller djursjukvårdare :P


Kossan blev frisk iallafall och jag kände att denna dag var en mycket rolig dag :D (hahaha jag låter så... haha jag vet inte ens vad x) )


Många inlägg blev det idag... Hoppas ni står ut ;)


Well

 

Av Ida - 1 februari 2012 14:57

Hejsan!

Har precis hoppat isvak! :D

Vi hade nån sån här livräddningslektion på eftermiddagen alla tvåor och de som ville fick hoppa isvak :) I förmiddags va jag inte alls inställd på att jag skulle göra det utan hoppa över det eftersom varken Skalbaggen, Skaldjuret, michis eller Frida skulle göra det och trodde inte att någon annan tjej jag brukar va med skulle hoppa. Sen på lunchen kommer Matilda och pushar mig till att göra det (hon är bra på att övertala en till att vilja ;P) Så vi gick upp och bytte om :) När vi hade fått en liten (eller ganska lång visade det sig...) Information om hur man skulle göra, så gick vi ut på isen :) Jag och Matilda väntade tills alla hade gjort och sen precis när vi skulle hoppa kommer det tre 3or... Aja det gick bra ändå :D sjuukt kallt bara men det va ju väntat ;)


Så nu är man en glaaaad och stolt (och lite frusen) tjej :D


I full mundering efter isvakshopp ;)

 


Stolt chey ;) (y)  (och varmare :P)

 



 


Av Ida - 1 februari 2012 10:06

Hejsan!

Är så sjukt duktig att jag glömmer packa ner en tröja som jag kan ha efter gympan... Fick gå i bara cardigan upp till huset på rasten och slösa bort viktig pluggtid inför provet/läxförhöret jag ska ha om ca 12 minuter (det gör jag iofs även när jag sitter här men det kan vi ju låtsas som om jag inte gör :P) Har inte pluggat något alls och det är prov/läxförhör i djursjukvård, då är det ju inte bara att "flumma till något" för att få ngt poäng :( Men jaja det går säkert bra :D


Bye bye and

 

Ovido - Quiz & Flashcards