idoo

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Ida - 18 januari 2012 23:45

Hejsan!
Svejsan!

Idag har jag... eeeehh... ja... just ja, jag har haft idrott, djursjukvård, kemi och matte idag :P På gympan spelade vi fotboll, det va rätt kul faktiskt, klassen blir så engagerade när vi håller på med sport och det är riktigt kul då :D Det hände dock inte så mycket speciellt på den lektionen förutom att Skalbaggen råkade sparka en av killarna i klassen mellan benen xP en riktig fullträff faktiskt haha :P Stackarn kunde inte va med och spela på ett tag :( :P


På djursjukvården snackade vi om kalvar med diarré :) (låter riktigt kul eller hur? ;P är intressantare än vad det låter ^^) Djursjukvård är faktiskt väldigt kul :D (kan bero på att jag vill bli veterinär eller något liknande men ändå :P) I måndags fick vi avhorna kalvarna på skolan, vi fick lära oss hur och var man sticker in sprutan när man bedövar och sen hur man bränner bort hornet eller vad man nu kallar det på kalvar :) Hornanlag kanske?


Aja på kemin och matten jobbade vi på som vanligt, inget intressant hände då förutom att vi satt och "trakaserade" skaldjuret, haha det va askul ^^ ( asså på skoj dårå så du inte tror att jag håller på med mobbing eller nåt sånt :o)


Skulle städa i internathuset idag. Brukar göra det på torsdagar egentligen men eftersom vi ska ha öppet hus på skolan imorron fick det bli idag istället ^^ Skaldjuret har sprayat pälsglans på golvet i Skalbaggens och min hall och eftersom vi gick på golvet där sen spred sig pälsglansen i nästan hela huset, så nu är det jättehalt på golvet :o Det positiva med detta är som Skalbaggen så smart kom på är att det blir lättare att dammsuga eftersom det är så halt och munstycket glider lättare då :D Där ser du, man kan hitta positiva saker med det mesta ;D


Skulle egentligen ha pluggat idag, men skippade det eftersom vi hittade på massa roliga saker istället :D Idealeleven har pratat! (eller?)


WTF?! Jag hörde att det va några som pratade utanför mitt fönster precis och när jag kollade upp (från datorn) stod det ett gäng killar precis utanför fönstret och tittade in och när dom såg att jag kollade gick de iväg :o tydligen sånt man gör halv ett på natten här på skolan... O.o Haha jaja det finns folk till allt xD


Nu bör jag nog gå och lägga mig, måste plugga maaaassa imorrn så jag måste ha energi för att ta tag i det tråkiga :P (och det är öppet hus och då kanske man inte ska se ut som en zombie för att man är så trött, jag kan ju råka skrämma iväg folk som vill börja på skolan då, vilket troligtvis inte skulle vara så uppskattat av skolan)


See ya! :D  


                                          Är lite trött sådära


 



  

Ovido - Quiz & Flashcards